Assalamualaikum...

“……dalam lagu ada aku, dalam aku ada Dia, Aku dan Dia ada suatu masa..” Amy.

Dengar Tagline cam dah gegar2 dah.. bekobar2 perasaan aku nak gi tgok Pakcik Amy. Huh.. mesti best kan? Ya laaa.. Amy Search koooooooooo...perggghhh.... konpem best ar..

Tapi... ape yang penonton dapat adalah sebaliknyaaaa... adoiyai.. Kak Ogy Kak Ogy.. why la u do like that Kak Ogy ooooooiii laaa hai.... hancor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Konsert berskala penuh Orkestra ini merupakan suatu transformasi Amy dari mula kemunculannya sejak hampir 3 dekad lalu dalam industri seni Muzik Malaysia" Tapi x sampai pada audience la kak... sian kat Amy... Satu transformasi yang tidak berjaya ya tuan2 dan puan2.

"menghimpun jutaan pencinta muzik dan karya beliau bersama kumpulannya, Search di Indonesia, Singapura dan Brunei Darussalam" tapi lagu2 yang di bawa.. alahai... macam lagu yang betul2 jadik siulan mase dedolu tu x do sgt! Pawana... Pentas Opera... dll... lagu2 yg Amy nyanyi ade yg kiteorg x tau masa memula... yang "2 org" yg suke menyelit2 semasa pesembahan Amy pon pakaiannya..x leh masok ar.. x de kelainan langsong!!! aiiiihhh.. bnyk mende yg aku nak komen nih.... x puas hati.. konsert nih menenggelamkan Amy!! Serius....!!! Amy da power dah...tapiiiiiiiiiiiiii...adoiyai.. tetibe ade Rama dan Sita... (nih kalo Anuar Zain dengar konpem menangis!!!!)

"Tampil secara muzik orkestra, penampilan Amy dalam konsert ini dianggap luar biasa dari persembahannya sebelum ini secara berkumpulan yang lebih terarah kepada muzik rock." Ya... memang lain bebenau kak Ogy oooiii.... aku rasa Amy lagi bagus perform dgn Group die sekali... baru hebat... kalau nk tunjukkan perubahan.. tunjukkanlah.. memula dgn band die.. pastu lama2.. die sensowang wat pesembahan.. kan ok kalo camtu.. ini tidak semua pemuzik depa sorok kat blkng nuuuuuuuuun tu hah... da nk abes baru die bukak bg tgok pemuzik.. aduhlaa.. baru koir ade.. baru nk start konsert koooooootttttttttttt... penari, prop.. memang hancor!!!!!!! terebang sana.. terebang sini... besempang siur.... ado!

"Transformasi ini membawa kepada perubahan dalam penyampaian lagu dan gaya konsert yang melibatkan penyertaan Amy sebagai penyanyi." memang berobah 100%......

"Sebagai sebuah Orkestra yang bertaraf nasional dan antarabangsa, Orkestra Simfoni Kebangsaan turut meraikan ulang tahun penubuhannya yang ke 17 semenjak dilancarkan pada tahun 1993." tapi pesembahan dieorg nih besama Amy kejap je.. tu pon da nak abes.. abessssslaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.............. x ade plot yang ade kesinambungan langsong.....

"Suatu Masa, bukanlah hanya sebuah konsert dan dendangan lagu semata-mata, malah ia menampilkan repertoire lagu-lagu yang berunsur kemanusiaan sejagat dan ketuhanan." Memang boleh nak tunjukkan... tapi mengikut kesesuaian Amy sebagai Papa Rock (sekarang kita guna Brand Amy) yang sudah berubah dari segi penampilannya..... cari la satu jalan cerita yang mantap.. dan bila audience tengok.... waaaaaaaaa...(ini x de la aku cakap2 sama sendri... ade yang balik awal....) Ado! Please la... if u want make a perfomance at "ISTANA BUDAYA".. please make sure u have a complete preparation.... do the research.. jangan hentam aaaaaaaaaa boley laa...... proposal da lulus.... kaaaaaaaaaaannnnnnn... eeeeeeeeeeeeeeee... geramnye saye...

Ini sedikit sebnyak maklumat mngenai "Satu Masa":

Penyanyi Utama: Amy (Suhaimi bin A. Rahman)
Penganjur : Mentari Channel Network Sdn. Bhd.
Penerbit Eksekutif: Profesor Madya Dr. Khalili Khalil
Pengarah Muzikal :Fauziah Ahmad Daud (Ogy)
Residen Konduktur / Pengarah Muzik: Mohd. Rafi Shafie
Orkestra Orkestra Simfoni Kebangsaan (OSK)

Aku tau masa perfom Amy da skit down sbb dia nampak audience cam tak happy dan da tak nyanyi da sama dia.... nak wat camne kan.. bukan salah Amy (w/p sore die da x leh tarik lagik....) Keep up ur good work Amy... next time cari org yang betul2 bleh buat yang lagi terbaik tuk persembahan Amy. We all know that u can do better than that.. but tu laa... kesilapan.. bukan kesilapan la... tak tau ape yg jadi blkng tabir kan...

Aku hanya bleh bg 1 stengah bintang je laa... sory Amy.... but aku harap die akan terus berkembang dan memperhebatkan diri untuk konsert yang akan datang dengan tenaga produksi yang lebih mantap dan ade "sesuatu" yaaaaaaaaaaa....

Sokonglah Industri Muzik tempatan..... :D

6 comments:

Sore Amy mmg sedap!

Nurul.. Suara Amy memang mantap..
huuuuuu... nak2 plak masa die nyanyi lagu "suatu Masa".. pergghh...

Saudari, cik or puan eita...am sorry u didn't like wat u saw but wat i did was wat d performer wanted n i have to respect his wishes since he has chosen d right path. Even d songs were chosen by him. He wanted theatrical elements to be injected in this particular konsert, he didn't want to project the old AMY but the new AMY dat has matured n it was his idea to do d monolog. If u have a problem with d new AMY dat has chosen d rite path i shall not comment on it but as another muslim who truly understand wat AMY went through i am SO PROUD OF HIM & he nor i can please everybody. But from one muslim to another I HAVE ALOT OF RESPECT FOR D PATH DAT HE HAS CHOSEN & HIS WISHES TO B A GOOD MUSLIM. Am sorry dat u have wasted ur time & money for watching d concert. May ALLAH bless u always, amin3x & salam.

MAAF EITA MY MESSAGE IS MEANT FOR NURUL. MAAF YA. CIK OR PUAN NURUL MY REPLY TO UR COMMENT IS MEANT FOR YOU. MOHON MAAF SEKALI LAGI EITA & ASKUM NURUL.

Cakap omputih kite ye.. baeklah..
Saya cuma menulis apa yg saya rasa..
x salah.. ambil ia sbgai kritikan dr penonton yang melihat, sbb apa yang saya tonton bukan satu yang saya harapkan... itu sahaja..

saya bukan nak melemahkan pd mana2 pihak yg menjayakan, tapi bende tu tak sampai kepaeda saya..

Ya saya tahu satu perubahan yang mmg totally 100% berobah sesangat sangatlahnye... sampai saya tercongang2 di bueknyo.. Amy kooo kau?? haaah...

Konsert ni tak sampai la kak dalam hati saya.. bak kata akak pon x de "roh"..

Saya hormat rasa Amy yang berubah.. yes.. saya pon bangga dgn papa rock yang dulu da berubah... tapi .. emmmm... untuk dia sampaikan dalam konsert nih tak berapa nak sampai kat saya laa... tu jee... cara idea.. ape monolog ( saya pon x tau pebende nih).. saya tonton je tau ar,.. dan mengkritik...

Saya minta maaf juga la pada semua yang menjayakan "Satu Masa" atas komen saya nih, maaf bnyk2. Tau korang penat.. peace no war!

May ALLAH bless u 2 always, amin3x & salam.

Sokonglah Industri Hiburan Negara..

Dear All,

While i was watching the concert, i had 2 toughts 1) this is what AMY really want, or 2) This is all about kak Ogy idea.

And now (after kak Ogy replied in this blog) i know, it was combination of both which unfortunately didnt statisfy us (i can say many of us). Many elements that have made we love Amy were missing...and that regreted us....

Then i come into conclusion that it was not Kak Ogy or Amy regreted us, but the team...or maybe its our fault that we didnt axpect that the concert is "New Amy" concert...

But, i will always luv Amy...no matter what...we comment because we care ;-). Same goes to Kak Ogy...we were raised with "karya"..and we love you to...i am a big fan of your work...so..all the best ;-)

Assalamualaikum

Related Posts with Thumbnails

About this blog

Its About Me, Family, Freinds & Art...

Advertisement

Followers

GengBlogger

Happy Meter

CounterAttack