Assalamualaikum....

Orang yang bijaksana, sepatah kata sudah cukup, semakin bijaksana seseorang, makin pandailah dia menjaga mulutnya. Dan orang yang bijaksana adalah yang menonjolkan sifat sederhana dan bersikap diam tanpa berbicara perkataan yang lara tiada memberi faedah pada orang lain. Oleh itu berhati-hati bila anda berbicara. Lidah lebih tajam dari segala benda yang tajam. Sekali terhiris berdarah, darah boleh kering, tetapi parut akan tetap kekal.
"words from Sleeping Beauty"
Thank U

Assalammualaikum..

huh.. membaca pada tajuk entry aku kali nih... waaaaaaaaaaaaaa... wa talak itu idea maa mau wat kilije.. macam mane ini muleh jadik pada dili waaa.. haiiiyaaakk...

da nama designer kene la hadapi sume nih kan. nak tak nak kene ar gak menung sana menung sini.. tekebil sana tekebil sini. kaco org nih kaco org tuh.. last2 x dapat gak idea. nih kene kuar gi jenjalan nih... kene tgok dunia luar jap. huuuuuu... mende yg paling aku benci bila nak wat kiije, dengan tetibe sahaja idea takdo! kosong... langsong x leh nak berimaginisasi (bukan bende bukan2 eh tuan2 dan puan2..tan sri dato datin..)


Eeeemmmm....ni tgh dok mengelamun mende laen plak nih..ekekekeke.. woi! wat kije laa... berangan sudah! ssyyyyyyyyyyyyy...

idea ooo idea d manakah dikau sayang intan payung gunung malatop kebabaommm.. ( eh.. ape pasal tetibe aniza plak yg aku tebayang nih.... huuhu...) syuh syuh... sebok je enter the frame... waaachaaaa.......

eeeemmmm....nk kene g ke bukit bintang jap nih.. nk cuci2 mata jap... pastu nak gi ke Genting jap... pas gi genting gi cameron plak.. pastu nak ke Pulau Perhentian plak.. pastu nak terus gi ke terengganu pastu ke Mersing pastu singgah Danga Bay plak.. pastu gi Jonker Street plak.. pastu balik opis kene benti kije.. amek mampooooossss!!!!! (ni Tan Sri Amad Riduan nye plan...)

nih tgh berangan nak ronda2 satu Malaysia...eeemmmmppphhh.. abes je kije tahun ni aku nk mintak cuti 2 menggu!!!!!! ngehngehngeh... mak nak gi meredah lautan antartika bersama my Yusry auuuww.... (kami cuma kawan je k...)

dah laa.. makin lama makin mengarot.. x pe x pe... nk merehatkan dri sebentar jap.. mana tau pasni tetibe idea dtg mencorah corah.. corah lah sangat koooo....

13Februari2010

Assalamualaikum..

Huh.. baru sampai malam tadi dr Kajang ke Melaka. Jem dr Bukit Mahkota koooo sampai Nilai. Kejang kaki mak nok. Sesampai d rumah abah an makcik takde, yg ada cuma bang Epin. Mata da ngantok tido je laaa… x larat nk tgok TV.

Pagi bangun umah sepah.. mendidih darah nih… kuar tgok kucing tak d kuarkan lagik!!!! Sakit gak ar hati nih. Abah an Makcik ntah ke mana gi nye. Sakit hati aku. Nak marah pon tak guna, kemas la sdrik.. abes sume aku baling kan keluar! Aku kalo da PANAS naseb ar..

Abah balik tanye aku.. apsal kain yang tutup kucing, kayu tu sume beselerak at depan. Aku malas nak jawab. Kalo tgok gaya aku dgn muke aku nih mmg aku tgh marah ar. Abah perasan kot, terus die jawab sdrik pertanyan die. Oooo kene tiup hangen agaknye.. hahahhaha… hambek! Tiup hangen laa.. nih hangen aku da kuar nih… adoiyai.. menguji kesabaran aku tul laaa.. abes bahagian dapur aku kijekan. Aku buang plastik2 kosong, botol2 bekas2 yg kosong yg berhabuk yg tak d gunakan lagik. Semut besarang bukan maen bnyaknye.. cam tgh wat pesta keamatan plak sesemut tuh sume!

Masa tgh kemas tuh aku cam pelik gak ar. Bnyknye lada hitam n kacang hijau besepah dalam umah ni? Lepas abah balik dr kenduri, aku pun da abes selesai bekemas, da mandi daaaaaan ati da sejuk skit aku pon duduk becerita dgn abah cam biasa ar borak2. pastu aku tanye abah. Apsal ita sapu bnyk kacang hijau an lada hitam dalam umah ni bah?????? Jeng jeng jeng…

Abah pun jawab dengan nada yang serius sekali. Rumah kene kacau! Eeemmmm… tepanjat jap aku. Tapi tak tekejut sgt la, sebelum arwah mak ada dulu pun umah nih mmg ade org hantar benda. Setakat posmen tuh biasa ar kan ngantor2 surat.. tp ni bukan posmen biasa nih.. nih luarbiasa… muahahaha..

Abah cakap ari tu die rasa cam bahu tangan nak tercabut sakitnye. Abah pon apa lagi, tgok2 la skit. Pastu ade org tua yang abah jumpe tu cakap rumah ko nih ade bende nih org nak nganto????? Bukan rumah aku je kene, umah makcik pon kene gak. Tap kiteorg x nak la syak sesapa. Dosakan…

Kenapa eik org suke hantar bende2 camnih?? X puas hati cakap ar… jgn la aniaya org dgn cara kotor camnih. Tak baek wooooooooo…. Ape la korag nih..

Family aku tak penah nak kaco org, tolong org lagik ada ar. Tolong la.. jangan ganggu family aku dgn bende yang bukan2 nih. Aku doa supaya kami d lindungi dari ilmu hitam nih. Berilah balasan pada yang menganiayai hamba2mu ini Ya Allah. Sakit hati kite wak! Apa yang korang dapat buat bende2 camni kat org yg korang tak suke. Seronok ke tgok orang yang ko tak suke sengasara?? Suke eh?? taubat la.. x yah la nak seksa org dengan cara macam nih. Aku harap ko dapat balasan atas apa yg kau buat.. ingat! Doa orang yang teraniaya nih makbul! Eeeeeeeeee..geramnye dan seramnye saye…

Tangga – O… Teganya



Akhirnya kau pun pergi, biarkan ku disini, ternyata kau juga tak punya hati, di hati tak terperi, sedih ku telan sendiri, mau marah tapinya sama siapa

kini aku disini, cuma sendiri, tiada yang mencari, sampai hati, sampai begini, kau tak peduli, oh teganya

apakah salah dan dosaku, mengapa semua tinggalkan ku, mau marah tapinya sama siapa

pedih ku tak terbendung, langit ku mendung tiada berujung, kemana berlindung, sekarang engkau pun pergi, kenapa begini hatiku sedih, ku sendiri.........

Assalamualaikum……

Huuuuuuuuuh…heeemm..Im so exhausted start a couple week ago. Lotsssssss of work…. I don’t know when I can finish it… ofkoz before the dateline…if not I death! Hahahaha…. One and one work and add another one.. ayooo when I can get rest like a before laaa… what can I say this is all good fortune from ALLAH to my BOSS business. Alhamdulillah Amin.



Project 1 : Review Story Board / Graphic Development / Shooting outdoor > indoor / Prepare Presentation Document (dateline end of April)

Project 2 : Build Lesson Plan / Script Storyboard / Graphic & Multimedia material > VO Talent > Images ext. / Prepare Presentation Document (dateline end of Okt)

Project 3 : Script Writing ( 2 script must do research…ayooooook… OMG)

Project 4 : Logo Design 18 Feb 10 submission

Project 5 : 2 P&C project conducted.. sssyyyy…



July .. the month for me make a one step for my live.. If this step happen Insyaallah its really2 thankful and I must do a lot of effort to this… huhuhu.. I hope… Amin..

Maybe I don’t say hey to u, maybe I don’t give or reply an sms, , maybe I don’t open my FB muhahahhaha if I can control my hand laaa hahhaha….maybe I don’t update my blog, maybe I can’t hang out with my buddy.. but please understand my situation right now, I really2 busy. Maybe when I complete all my workssssss.. I done everythingsssss.. I will call u guys I promise.. but for this time being I cant huhahuhahua so much laaaa…. Adoiyai… very the terrible laa…


So.. now I still at the office open Flash Software, Illustrator… Photoshop.. do the drawing and graphics only for the Project 1…….. ayakkkk.. heart attack come la wey..

Okey.. will continued … I want get a rest for the couple minutes.. can somebody call me for Maghrib Prayer???? Anybody??? Elllooww… hahha. Its ok I can set my alarm … trut tut tut tu tuuuutttt….


Salam….

The truly me,

Si Dalam Hati Ada Garden koooo… hahhaha..

Related Posts with Thumbnails

About this blog

Its About Me, Family, Freinds & Art...

Advertisement

There was an error in this gadget

ShoutBox

Followers

Thanx Babe

GengBlogger

Happy Meter

There was an error in this gadget

CounterAttack