Assalamualaikum...
Sudah lama rasanya aku tidak menulis di ruangan ini.
Kesibukan bekerja menjadi penghalang mungkin.
Sepeninggalan aku dari ruang ini banyak perkara yang menyinggah didalam hidup aku.

Pelbagai dugaan yang aku tempuh. Manis.. pahit.. kecewa.. sebak.. sayang...... rindu.. gembira juga terselit dalam penceritaan jalanan hidup aku.
Rasa bercampur membuatkan aku rasa "hilang" sebentar diri aku.
Hilang bukan kemana, hilang untuk mencari di mana sebenarnya punca semua perasaan ini terjadi.

Diam.. diam dengan agak lama.. untuk aku merungkai setiap perasaan itu.
Orang hanya boleh melihat luaran aku, tetapi jarang.. terkadang sukar sekali untuk orang mentafsir apa yang terukir di sebalik senyum dan kerutan di wajah seseorang yang bernama aku.
Hanya bentangan sejadah aku helakan setiap rintihan dan gelora perasaan yang menginginkan ketenangan.

Dan aku juga terkadang harus mentafsir segala yang telah di qada kan pada aku.
Redha menjadi ayat penguat aku. Ini takdir perjalanan hidup aku yang masih jauh.
Dan yang masih belum tentu bagaimana kesudahannya.

Aku mengikut gerak hati, berhati-hati dengan apa yang dberi. Kerana terkadang DIA akan memberi sesuatu yang akan menguji kita untuk kita berfikir.

Apa sahaja yang baru menyinggah akan aku belai dan jaga, supaya ianya tidak layu dan hilang begitu sahaja.
Tetapi pada yang lama sebati dalam hidup aku, akan aku terus semai, baja... dan akan aku jaga sehingga akhir hayat aku, InsyaALLAH


Buat Sahabat..

"Aku menyayangi sahabatku dengan segenap jiwaku.
yang baik adalah yang seiring denganku dan menjaga
nama baikku ketika aku hidup atau selepas mati.

Kuhulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan
kerana aku akan berasa senang.

Semakin ramai sahabat,
aku semakin percaya diri.

Aku selalu berharap mendapat
sahabat sejati yang tak luntur dalam suka atau duka.

Jika aku dapat, aku akan setia padanya.

(Imam Shafie)

Assalamualaikum.


Ramai yang mengeluh, bukan kecewa, tetapi sekadar meluahkan rasa… betapa kebaikan dipersia. Isteri yang setia, dipersiakan suami. Suami yang baik, ditinggalkan isteri. Ibu-bapa yang dipinggirkan anak-anak…
Inilah warna kehidupan yang kita perlu hadapi. Langit tidak selalu cerah. Hidup tidak sentiasa indah. Dipergilirkan antara senang dan susah, agar di hati kita ada sabar dan syukur. Umpama malam dan siang, barulah tercipta keharmonian, keseimbangan…Lalu saya tulis satu kisah lama… sekadar untuk mengingatkan diri dan pembaca. Satu tulisan untuk membujuk hati sendiri atas satu pertanyaan, orang ikhlas tertindas?
Atau soalan yang lebih “dalam” dan sukar daripada itu… benar-benarkah kita orang yang ikhlas jika masih merasa tertindas ketika cuba mengikhlaskan hati kita ketika melalukan kebaikan kepada sesorang atau sesuatu pihak?

Ah, ikhlas itu memang rahsia. Rahsia dalam rahsia Allah. Ya Allah, bantulah kami untuk ikhlas…Amin.
Untuk diriku dan dirimu, terimalah tulisan ini sebagai hadiah muhasabah untuk kehidupan kita yang barakah ini…

ORANG IKHLAS ITU TERTINDAS?

Jika kita memberi kebaikan kepada seseorang, kebaikan itu akan dibalas walaupun yang membalasnya bukan orang yang kita berikan kebaikan itu. Hakikat ini mengingatkan saya kepada satu perbualan yang berlaku sewaktu saya mengendalikan program latihan beberapa tahun lalu di sebuah organisasi.

“Saya tidak mempunyai apa-apa harapan lagi pada organisasi ini,” kata seorang kakak berterus-terang.

“Mengapa?” balas saya.“Organisasi ini dipenuhi oleh kaki bodek dan kaki ampu. Saya terseksa bekerja secara ikhlas di sini. Tidak pernah dihargai, tidak ada ganjaran yang wajar. Saya bukannya orang yang bermuka-muka. Tak pandai saya nak ampu-ampu orang atas, Fokus saya kepada kerja sahaja.”
Kakak itu sebenarnya adalah peserta program yang paling senior. Telah berpuluh tahun bekerja dalam organisasi tersebut. Itu adalah kali terakhir dia mengikuti program latihan. Enam bulan lagi dia akan bersara. Kesempatan yang diberikan kepadanya dalam sesi memperkenalkan diri itu telah digunakannya sepenuhnya untuk meluahkan rasa kecewa dan marahnya sepanjang berkhidmat di situ. Sungguh, dia kecewa sekali. Siapa tidak marah, jika bekerja secara ikhlas dan gigih tetapi tidak pernah dinaikkan pangkat atau mendapat kenaikan gaji?
Sewaktu rehat, sambil minum-minum dan berbual santai saya bertanya kepadanya, “kakak punya berapa orang anak?”
Sengaja saya bertanya soal-soal “di luar kotak” agar ketegangan dalam sesi sebelumnya dapat diredakan.

“Oh ramai encik…”
“Bagaimana dengan anak-anak kakak?”
Wah, saya lihat dia begitu ceria apabila mula menceritakan tentang anak-anaknya. Boleh dikatakan semua anak-anaknya berjaya dalam profesion masing-masing. Ada yang menjadi doktor, jurutera, pensyarah dan sebagainya. Malah seorang anaknya telah menjadi hafiz.

“Kakak, boleh saya bertanya?”
“Tanyalah encik…” ujar kakak itu sambil tersenyum. Mendung di wajahnya sudah berlalu. Dia begitu teruja bila bercerita tentang anak-anaknya. Memang, semua anak-anaknya menjadi.
“Jika kakak diberi pilihan, antara anak-anak yang “menjadi” dengan naik gaji, mana yang kakak pilih?”

Belum sempat dia menjawab, saya bertanya lagi, “antara kakak naik pangkat dengan anak-anak berjaya dalam karier mereka, mana yang kakak pilih?”

Dengan cepat kakak itu menjawab, “hati ibu encik… tentulah saya pilih anak-anak saya menjadi walaupun tidak naik gaji atau dapat pangkat. Anak-anak adalah harta kita yang paling berharga!”

Saya tersenyum. Hati ibu, begitulah semestinya.

“Kakak, sebenarnya keikhlasan dan kegigihan kakak bekerja dalam organisasi ini telah mendapat ganjaran…” kata saya perlahan. Hampir berbisik.
“Maksud encik?”

“Allah telah membalas dengan ganjaran yang lebih baik dan lebih kakak lebih sukai. Bila kakak ikhlas bekerja dalam organisasi ini, Allah berikan kepada kakak anak-anak yang menjadi.”
“Tidak pernah saya terfikir begitu encik…”
“Allah Maha Berkuasa. Ada kalanya takdir dan perbuatan-Nya terlalu misteri dan rahsia untuk dijangkau oleh pemikiran kita. Tetapi yakinlah what you give, you get back. Itu hukum sunatullah dalam hubungan sesama manusia. Kebaikan yang kita buat akan kembali kepada kita.
Yakinlah.”

“Walaupun bukan daripada seseorang atau sesuatu pihak yang kita berikan kebaikan itu?”

“Maksud kakak?”
“Macam ni, saya buat kebaikan kepada organisasi tempat saya bekerja, tapi Allah berikan kebaikan kepada keluarga. Pembalasan Allah bukan di tempat saya bekerja, sebaliknya diberikan dalam keluarga saya. Begitukah encik?”

“Itulah yang saya katakan tadi, takdir Allah kekadang terlalu misteri. Tetapi ketetapannya mutlak dan muktamad, siapa yang memberi kebaikan akan dibalas dengan kebaikan. Dalam istilah biasa itu dipanggil golden rule!”
Kakak itu termenung. Mungkin memikirkan pertalian dan kaitan antara apa yang berlaku dalam organisasi dengan familinya.

“Metafora atau analoginya begini. Katalah kita sedang memandu di satu jalan yang mempunyai dua atau tiga lorong. Penuh sesak. Tiba-tiba sebuah kereta yang tersalah lorong di sebelah memberi isyarat untuk masuk ke lorong kita. Kerana simpati melihat dia terkial-kial memberi isyarat, kita pun beralah, lalu memberi laluan untuk kereta itu masuk di hadapan kita…”

Saya berhenti seketika mengambil nafas sambil mencari reaksi. Saya lihat kakak itu mendengar penuh minat. Dia meneliti metafora yang saya sampaikan dengan begitu teliti.
“Kemudian kita terus memandu ke hadapan. Mungkin sejam kemudian atau setelah berpuluh-puluh kilometer, tiba-tiba kita pula yang tersalah lorong. Kita pula yang memberi lampu isyarat untuk masuk ke lorong sebelah. Soalnya logikkah kalau kita mengharapkan kereta yang kita bantu sebelumnya memberi laluan untuk kita?”

Kakak itu tersenyum dan berkata, “tak logik encik. Kereta yang kita bantu tadi entah ke mana perginya.”

“Tapi ada tak kereta lain yang simpati dan memberi laluan untuk kita?’

“Pasti ada! Insya-Allah.”
“Ya, begitulah. Padahal kereta itu tidak pernah sekali pun kita tolong. Tetapi Allahlah yang menggerakkan hati pemandunya untuk memberi laluan kepada kita. Orang yang kita beri kebaikan, tidak ada di situ untuk membalas kebaikan kita… Tetapi Allah menggerakkan hati orang lain, yang tidak pernah merasa kebaikan kita untuk membalas kebaikan kita tadi.”
“Subhanallah!”


“Begitu dalam litar di jalan raya dan begitu jualah litar dalam kehidupan manusia. Kita buat baik kepada A, tetapi kerap kali bukan A yang membalas kebaikan kita tetapi B atau C atau D atau lain-lainnya yang membalasnya. Inilah hakikat yang berlaku dalam kehidupan ini.”

“Kita tidak boleh kecewa bila keikhlasan kita dipersiakan?” tanya kakak itu lagi. Lebih kepada satu respons minta diiyakan.

“Kakak, ikhlas sebenar tidak pinta dibalas. Tetapi Allah Maha Kaya dan Maha Pengasih, siapa yang ikhlas akan diberi ganjaran walaupun mereka tidak memintanya kerana setiap kebaikan itu akan dikembalikan kepada orang yang melakukannya. Ia umpama bola yang dibaling ke dinding, akan melantun semula kepada pembalingnya!”

“Selalunya saya dengar, orang ikhlas akan dibalas di akhirat.”

“Itulah balasan yang lebih baik dan kekal. Tetapi saya katakan tadi, Allah Maha kaya, Allah mahu dan mampu membalas keikhlasan hamba-Nya di dunia lagi.”
“Maksud encik?”

“Orang yang ikhlas akan diberi ketenangan dan kebahagiaan dalam hidup. Anak-anak yang soleh dan solehah. Isteri yang taat atau suami yang setia. Dan paling penting… hati yang sejahtera. Inilah kekayaan dan kelebihan yang lebih utama daripada pangkat, gaji dan jawatan.”

“Jadi orang ikhlas akan terus ditindas, tidak dapat kenaikan pangkat atau gaji? Bukan apa, saya terfikir kenapa nasib kaki ampu dan kaki bodek lebih baik dalam organisasi. Mereka dapat naik pangkat!”

Giliran saya pula tersenyum.

“Tidak ada kebaikan yang akan kita dapat melalui jalan yang salah. Percayalah, kalau benar mereka kaki ampu dan bodek sahaja… pangkat yang mereka dapat akan menyebabkan mereka melarat. Gaji naik, tetapi ketenangan hati menurun. Ingat apa yang saya kata tadi, what you give you get back… Golden rule itu bukan untuk kebaikan sahaja, tetapi untuk kejahatan juga. Kalau kita berikan kejahatan, kejahatan itu akan kembali semula kepada kita. Kaki ampu, mungkin akan dapat anak yang pandai bermuka-muka. Kaki bodek mungkin dibalas dengan isteri yang berpura-pura!” terang saya panjang lebar.

“Jadi apa yang harus saya lakukan dengan baki masa perkhidmatan yang tinggal tidak beberapa bulan lagi ni?”

“Bekerjalah dengan gigih. Walaupun mungkin bos tidak melihatnya, tetapi Allah Maha Melihat. Bekerja itu satu ibadah. God is our “ceo”, kata orang sekarang. Insya-Allah, satu hari nanti manusia juga akan diperlihatkan oleh Allah tentang keikhlasan manusia yang lain. Jangan berhenti memberi kebaikan hanya kerana tidak dapat penghargaan…”
“Maksud encik?”

“Jangan mengharap terima kasih daripada manusia atas kebaikan yang kita buat kepadanya.”
“Kenapa?”

“Kita akan sakit jiwa!”

“Kenapa?”

“Kerana umumnya manusia tidak pandai berterima kasih. Lihatlah, kalau kepada Allah yang Maha Memberi pun manusia tidak pandai bersyukur dan berterima kasih, apalagi kepada manusia yang pemberiannya terbatas dan berkala. Sedikit sekali daripada manusia yang bersyukur,” balas saya mengulangi apa yang maktub dalam Al Quran.

“Tetapi Allah tidak berhenti memberi… “ kata kakak itu perlahan.

“Walaupun manusia tidak berterima kasih kepada-Nya. Sekalipun kepada yang derhaka dan kafir, tetapi Allah terus memberi… Justeru siapa kita yang tergamak berhenti memberi hanya kerana tidak mendapat penghargaan dan ucapan terima kasih?”

“Ah, kita terlalu ego…”

Dan itulah kesimpulan perbualan yang saya kira sangat bermakna dan besar impaknya dalam hidup saya. Saya terasa “diperingatkan” semasa memberi peringatan kerana pada hakikatnya saya juga tidak terlepas daripada lintasan hati oleh satu pertanyaan… orang ikhlas tertindas?

PETIKAN : http://genta- rasa.com/

Assalamualaikum...


huh...aku begitu sebok sekali dalam tahun nih. Bulan sebelumnya, bulan nih.. bulan depan. Kampung aku pon da lama tak jenguk. Bz2 pon aku tetap call Abah, Abang2, kakak, kakak ipar an ofkoz anak2 buah yang da lama nak ajak gi tengok wayang tapi sampai skang tak dapat lagik. Mahapkanlah busu yee.. (tadah telinge je la dengar dieorg bebel... lalalalala...) Ini pun baru balik dari bengkel di Sepang.. ( bukan gi Litar Sepang ya... akak bukan gadis litar..muahahahaaaa....)

Tajuk entry kali nih "Bukan Marah"... sebabnyee... baru jap tadik member aku tanye.. "ko marah kat aku ke ta.. kalo ko marah kat aku, aku mintak mahap eeeh..." (aku cam tepinge2 jap... aik.. hangen x de ghibut pon x de.. pe pasal plak aku nak marah2 nih...)
Pastu aku pon jawab laa... "hah.. marah?? marah napenye?? sebab ape plak tetibe ita nak marah zara???? (hahahhaha.......eeemmm...)

Zara pon jawab... " x de laa.. da lama tak online kenapa?? marah aku ke???.... lama senyap... takot ko marah aku....

Aku pun membalas balik kekusutan si zara nih.. "zara..zara... mana ade marah.. da kenapa nak marah zara.. ita bz sket la. Banyak kije nak kene siapkan. Jarang da online skang sbb bnyk kuar pastu kejar deadline lagik..., x de masa nak marah, kalo nak marah org pon tak sempat skang hahha...
Zara pon kata "ooooooo.. sebok eh.. seb baek.. aku ingat ko marah aku tadik.. ( ado! hahaha... rindu ar tu....kaaannn.. iyeeeee....)

itu la citernye, sbenarnye aku sebok betol dengan kije2 di opis, terlalu... pening gak pale nih.. sampai kekadang membalas email mana yang sempat je. Macam skang nih tengah dok prepare nak wat kije luar esok dan menggu seterusnya..jadual da penuh sampai bulan 6. Jangan aku lupe kenduri kawen Bang Mad & Kira udahleee... (leh kene pukol nih...)

Okey la... nak sambung kije balik sambil tengok ABP.. kelakau le Kak engku dgn sharipah nih hah.. jangan pikir yang bukan2.. aku tak marah sesapa pon.....sekian..

Salam Sayang Untuk Semua... eemmmuaaahh :*

Assalamualaikum.

"KUALA LUMPUR: Pelawak dan penyampai radio terkenal Din Beramboi atau nama sebenarnya Mior Ahmad Fuad Mior Badri yang meninggal dunia awal pagi ini akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Ehsan sebelum solat Jumaat.

Din Beramboi, 43, meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Selayang kira-kira jam 12.30 pagi tadi akibat demam denggi berdarah sehingga mengakibatkan hati dan buah pinggangnya gagal berfungsi."

Eeeeemmm... banyak cerita yang memeranjatkan kebelakangan ni. Kekadang kita tak menyangka, hari ni orang yang kita bergelak tawa sama tetiba sudah tiada. Nak2 plak orang tu baik, suke menggembirakan kita. Sedih juga dengar berita pagi nih. Allah lebih menyayanginya. "Mior Ahmad Fuad" seorang yang ceria, kelakar, baik dan semuanye baiklah. Tapi.. ye laa.. seperti Arwah Loloq dulu pun sama. Sahabat aku di UiTM pun sama, tak menyangka akan meninggalkan aku dulu begitu juga dengan arwah Mak... sampai sekarang masih terkesan dalam diri aku... Eeeemmm...

Kita pula tak tau macam mana caranya pergi..... itu rahsia DIA....... T-T
Al-Fatihah buat Mior Ahmad Fuad Mior Badri. Moga rohnya di tempatkan bersama orang2 yang beriman. Amin.

Assalamualaikum...

“……dalam lagu ada aku, dalam aku ada Dia, Aku dan Dia ada suatu masa..” Amy.

Dengar Tagline cam dah gegar2 dah.. bekobar2 perasaan aku nak gi tgok Pakcik Amy. Huh.. mesti best kan? Ya laaa.. Amy Search koooooooooo...perggghhh.... konpem best ar..

Tapi... ape yang penonton dapat adalah sebaliknyaaaa... adoiyai.. Kak Ogy Kak Ogy.. why la u do like that Kak Ogy ooooooiii laaa hai.... hancor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Konsert berskala penuh Orkestra ini merupakan suatu transformasi Amy dari mula kemunculannya sejak hampir 3 dekad lalu dalam industri seni Muzik Malaysia" Tapi x sampai pada audience la kak... sian kat Amy... Satu transformasi yang tidak berjaya ya tuan2 dan puan2.

"menghimpun jutaan pencinta muzik dan karya beliau bersama kumpulannya, Search di Indonesia, Singapura dan Brunei Darussalam" tapi lagu2 yang di bawa.. alahai... macam lagu yang betul2 jadik siulan mase dedolu tu x do sgt! Pawana... Pentas Opera... dll... lagu2 yg Amy nyanyi ade yg kiteorg x tau masa memula... yang "2 org" yg suke menyelit2 semasa pesembahan Amy pon pakaiannya..x leh masok ar.. x de kelainan langsong!!! aiiiihhh.. bnyk mende yg aku nak komen nih.... x puas hati.. konsert nih menenggelamkan Amy!! Serius....!!! Amy da power dah...tapiiiiiiiiiiiiii...adoiyai.. tetibe ade Rama dan Sita... (nih kalo Anuar Zain dengar konpem menangis!!!!)

"Tampil secara muzik orkestra, penampilan Amy dalam konsert ini dianggap luar biasa dari persembahannya sebelum ini secara berkumpulan yang lebih terarah kepada muzik rock." Ya... memang lain bebenau kak Ogy oooiii.... aku rasa Amy lagi bagus perform dgn Group die sekali... baru hebat... kalau nk tunjukkan perubahan.. tunjukkanlah.. memula dgn band die.. pastu lama2.. die sensowang wat pesembahan.. kan ok kalo camtu.. ini tidak semua pemuzik depa sorok kat blkng nuuuuuuuuun tu hah... da nk abes baru die bukak bg tgok pemuzik.. aduhlaa.. baru koir ade.. baru nk start konsert koooooootttttttttttt... penari, prop.. memang hancor!!!!!!! terebang sana.. terebang sini... besempang siur.... ado!

"Transformasi ini membawa kepada perubahan dalam penyampaian lagu dan gaya konsert yang melibatkan penyertaan Amy sebagai penyanyi." memang berobah 100%......

"Sebagai sebuah Orkestra yang bertaraf nasional dan antarabangsa, Orkestra Simfoni Kebangsaan turut meraikan ulang tahun penubuhannya yang ke 17 semenjak dilancarkan pada tahun 1993." tapi pesembahan dieorg nih besama Amy kejap je.. tu pon da nak abes.. abessssslaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.............. x ade plot yang ade kesinambungan langsong.....

"Suatu Masa, bukanlah hanya sebuah konsert dan dendangan lagu semata-mata, malah ia menampilkan repertoire lagu-lagu yang berunsur kemanusiaan sejagat dan ketuhanan." Memang boleh nak tunjukkan... tapi mengikut kesesuaian Amy sebagai Papa Rock (sekarang kita guna Brand Amy) yang sudah berubah dari segi penampilannya..... cari la satu jalan cerita yang mantap.. dan bila audience tengok.... waaaaaaaaa...(ini x de la aku cakap2 sama sendri... ade yang balik awal....) Ado! Please la... if u want make a perfomance at "ISTANA BUDAYA".. please make sure u have a complete preparation.... do the research.. jangan hentam aaaaaaaaaa boley laa...... proposal da lulus.... kaaaaaaaaaaannnnnnn... eeeeeeeeeeeeeeee... geramnye saye...

Ini sedikit sebnyak maklumat mngenai "Satu Masa":

Penyanyi Utama: Amy (Suhaimi bin A. Rahman)
Penganjur : Mentari Channel Network Sdn. Bhd.
Penerbit Eksekutif: Profesor Madya Dr. Khalili Khalil
Pengarah Muzikal :Fauziah Ahmad Daud (Ogy)
Residen Konduktur / Pengarah Muzik: Mohd. Rafi Shafie
Orkestra Orkestra Simfoni Kebangsaan (OSK)

Aku tau masa perfom Amy da skit down sbb dia nampak audience cam tak happy dan da tak nyanyi da sama dia.... nak wat camne kan.. bukan salah Amy (w/p sore die da x leh tarik lagik....) Keep up ur good work Amy... next time cari org yang betul2 bleh buat yang lagi terbaik tuk persembahan Amy. We all know that u can do better than that.. but tu laa... kesilapan.. bukan kesilapan la... tak tau ape yg jadi blkng tabir kan...

Aku hanya bleh bg 1 stengah bintang je laa... sory Amy.... but aku harap die akan terus berkembang dan memperhebatkan diri untuk konsert yang akan datang dengan tenaga produksi yang lebih mantap dan ade "sesuatu" yaaaaaaaaaaa....

Sokonglah Industri Muzik tempatan..... :D

Assalamualaikum....

Ya Allah Ya Tuhanku... DariMu aku datang dan kepadaMU jua aku kembali YA ALLAH!!!!!!!!! Hari nih aku dikejutkan dengan 2 kisah sedih. Hati aku menjadi begitu hiba sekali.. Terlalu suram dan sayu malam nih Ya Allah... Aku begitu merasakannya...

Sedih Pertama Aku

Aku minum petang..sambil tuh aku menyelak helaian akhbar Metro..dan aku ternampak satu artikal yang begitu meruntun jiwa aku.. dan secara tiba2 kilas bayangan arwah mak terlintas.. T-T... Tajuk berita "Ibu Meninggal Semasa Beratur Untuk Mengambil Dermasiswa Anak" Ya ALLAH!!!!!!!!... Ibu tersebut mengalami serangan jantung mengejut dan menghembuskan nafas terakhir di situ juga... aku........tertunduk di meja makan sambil air mata mengalir... budak hantar air pon aku tak pandang dan terus tunduk.... Tak dapat di gambarkan pengorbanan ibu..sampai ke hujung nyawa membantu anak untuk melihat dia berjaya, tapi semua yang kita rancang hanya DIA yang tahu apa penyudahnya.

Begitu tersentap jika aku sebagai anak dia.. Anak Ibu tersebut sedang belajar di Kedah dan Ibunya sedang beratur untuk mendapatkan dermasiswa tersebut untuk anak dia. Dengan keadaan orang yang ramai dengan tiba2 sahaja jasad ibu itu rebah ke bumi dengan di sambut oleh anak saudara beliau yang menemani. Orang ramai cuba menyelamatkannya tetapi Allah lebih sayangkannya...... T-T..

Perasaan anak yang sedang berjuang di menara gading tidak diketahui. Aku doakan anaknya tabah dan jangan sesekali patah semangat dan mengalah dan menyesal atas apa yang ALLAH berikan kepada kau. Semua ini ada hikmahnya dik. Ya Allah tabahkanlah hati anak ibu itu Ya Allah. Jika aku ada berdekatan pasti aku akan redakan rasa perit dan sedihnya Ya Allah. Jika tidak sepenuhnya mungkin sedikit.

Moga Roh Ibunya di cucuri rahmat dan di tempatkan bersama2 orang yang beriman, Amin.


Sedih Kedua Aku

Sebentar tadi aku menyinggah di FB sekejap, dan terlihatlah member UiTM Azlyna Adnan aku nih bg comment kat wall. Dia kata kenal tak Salina Sulaiman budak DBS blok sama dgn kiteorg?
Aku plak cam terpinga2 nak mengingatkannya. Maklumla dah 9 or 10 tahun gak ar tak jumpe.

Lepas tuh aku ingat2 balik.. Ya Salina .. ina.. dok wings sebelah sana. Aku balas balik kenapa?? Tapi die tak online.. aku plak mmg da lama sgt2 nak jumpe dgn Salina nih. Dia seorang yang memahami dan kenal dgn aku. Tapi kiteorg cam teputus hubungan, dan x tau camne nak hubungi Salina nih. Aku harap juga kalau turun jenjalan kat Melaka jumpe die ke ape ke?? Sbb die org Melaka...tapi x de.. x de jodoh agaknye.. sampaila tadi.. bila aku try cari di FB Salina Sulaiman.. ini yang aku dapat!!!!!!

Ya ALLAH.. sekali lagi hati aku di rentap kesedihan... dimeja nih juga aku mengalirkan airmata...
...sehingga sekarang rasa aku masih diselubungi pilu..masih.. Wall Salina dipenuhi dengan ucapan Takziah dan Al-Fatihah. Salina da x de, dan sehingga ke akhir hayat aku tak akan dapat berjumpe dengan die lagi.................................................................................... T-T..........................

Ya Allah Ya Tuhanku..Kau cucuri lah rahmat ke atas rohnya Ya ALLAH... Kau Ampunilah Dosa dia YA Allah.. Kau tempatkanlah dia bersama2 orang2 yang beriman Ya Allah... Amin Amin Ya Rabbal Alamin...........................................T-T........................................

Salina seorang yang lembut dan baik.. pernah dia kata pada aku "akak..ramai yang kata akak jahat, akak buat itu ini.. tapi ina kenal akak, dan akak bukan orang yang macam tu"... kata2 tu sampai skang aku ingat.. sbb dia satu2 orang yang ada di sisi aku bila mana orang sekeliling aku menghentak aku tanpa aku dapat bernafas dan berkata... dia.. dia laaaaa..... tanpa aku dapat menegakkan kebenaran...

Kenapa aku berjumpa dia dengan cara yang begini Ya Allah.... Sehingga sekarang aku tidak tahu lagi apa punca kematiannya.. Aku nak tnya kawan2 dia dalam FB pun tak dpat sbb aku bukan member FB dia.. tunggu la esok akan aku tanyakan pada Azlyna Adnan, mungkin die tahu sebabnya. Moga Salina beroleh kesejahteraan di sana, akak akan sentiasa doakan ina untuk itu... Tak sempat akak nak minta maaf dengan ina, sbb takot spnjg perkenalan kita akak ade buat ina tersinggung... tak dapat akak.. tak dapat.............................................

Apa yang aku dapat belajar dari dua kesedihan ini.....

Pertama, Sayangi Ibu anda, hargai pengorbanannya ketika hayatnya, jangan sesekali menderhaka padanya kerana dia ialah malaikat buat kita di bumi Allah ini.

Kedua, hargailah sebuah persahabatan yang engkau telah ciptakan bersama sahabat yang lain, walaupun dia tidak bnyk berbicara dgn kau, tetapi bila sekali dia berbicara, kesannya terasa hingga ke mati.. bicara itulah yang akan mengingatkan engkau pada dia walaupun berpuluh2 tahun tidak bersua. Itu kata2 sahabat SEJATI.....

Terima kasih kepada yang sudi membaca entry ini, aku begitu menghargainya. Pada sahabat semua aku minta maaf jika ada salah dan silap moga silaturahim kita berpanjangan, InsyaALLAH, Amin.

Assalamualaikum...

Yeeeeaaaaay..sukenye saye dapat tgok teater Seri Mersing di Istana Budaya (Mekaseh ya B6 an B Mad banjer saye..ngeee). Kira pun ade (ingat model mana tadik sesat at Istana Budaya..cantek gitu..) mak B Mad pon join sekalik. Saya berasa amat teruja sekali berada di sitieuw untuk pementasan Seri Mersing..lagu laaa melayu.. oooooooo lallallala...... ( eh.... da nak nyanyik plak..) maafkan saye..muahahha...lebey sudah!

Apa2 pun saya nak ucap setinggi2 taniah pada krew2 "Seri Mersing" kamu sume mmg hebat..da boooom! pengarahnye Rosden Suboh. Sape x kenal kan die nih.. selalu prank org.. alaaaaaaaaa... yg botak tuh!

Prop pon mantap w/p ade yg telanggor pokok kelapa seb baek tak rebah hempap org kooo.. muahhaha...memang best la pementasan nih..
So korang..gi ar tgok tak ruginye..betollll...konpem best dengan barisan pelakon yang hebat2. Aku suke gelagat Azizah Mahzan muahahhaha..sesuwei dg watak dgn die sekalik..bagoooss..

Apa yang mampu menarik perhatian penonton menerusi teater ini adalah dialognya yang kuat, konflik, pantun, suasana latar dan banyak lagi yang mampu memuaskan hati penonton yang datang menyaksikan teater Melayu klasik terbaik dipentaskan di panggung bertaraf dunia.
Pementasan teater Seri Mersing turut dilakonkan oleh A Galak, Yus (Raja Lawak), Hairi (Anak Wayang), Lezz Rosli, Rusdi Ramli, Melissa Saila, Datuk Mustapha Maarof, Datin Rosnani Jamil, Abu Bakar Juah, Jep dan Shuib (Sepah) dan ramai lagi."

karakter Damak dan Seri Mersing dilakonkan oleh dua pelakon muda generasi baru, Adi Putra dan Elly Mazlein dimana Adi Putra ade try skit2 ar nk jadik cam gaya2 pelakon asal iaitu Nordin Ahmad.. dagang pak malau dagang bertempat.. dagang hamba musaper lalu laaa... huuuuuuuuuuuuuuuuu...masa nih riuh rendah panggong (temasuk la aku cam kene rasok menjerit.. ntah nape.. B6 pon same..muahahhahha....) Elly Mazlein plak asekla kene campak dgn A Galak sbb asek laa larik je kijenye...

Apa2 pun aku bagi 4 bintang tuh teater nih.. beeesssssshhhhhhhh.. gi ar tgok ya....

Sokonglah Insdustri Hiburan Tanah Air.

Assalamualaikum...


fuuuhh.. lama da tak menaip kat sini. Maklumle sebok bebenor teman (ade ku kesoh!) eemm.... ari nih cam ade relax skit jadik meringankan tangan tuk bekongsi cite. Badan memang penat paleotak pon sama penat an badan memikirkan kije bile la nak siap. Pepagi lagi da sakit pewut. Ari ni buat surat.. dalam bulan depan tak lekat la kat opis..sbb da nak melekat kat tempat lain eeeyyyeuuuww(ayat 18U yee..)

Berbalik kepada tajuk.. "DISIPLIN".. yaaaa... ko macam mana hebat pon kalo tak de disiplin tak best gak org tgok. Disiplin perlu ada dalam setiap individu.. tak kire la ko kuli ke.. ko manager ke.. ko kije patri logam jambatan ke.. kije ko beros gigi rimau ke...ko mengail menjala ikan sekali poooooooonn tetap kene ade disiplin...

Sbb kije akan lebih teratur dengan ko mendisiplinkan diri ko, Alhamdulillah aku dr kecik mmg d ajar oleh arwah mak supaya atur idop sdrik tanpa bantuan org lain. Sampailah skang. (tapi kekadang kene gak mintak bantuan nenonenoneno.. tipu ar kalo x penah mintak bantuan org laen kaaann...) Aku tetap pegang apa yg arwah mak ajar.

Nak2 plak skang aku da nak melangkah lagi satu tapak untuk memantapkan lagi idop aku InsyaALLAH.. lagi laaaa aku kene disiplin kan diri aku supaya tidak ade molot2 yang akan mengata d blkng mau pon di depan... yeeeeeee.. biasa la adat bermasyarakat mesti ade yg tak puas hati nye laaaa...konpem!

Setakat hari nih aku berjaya mendisiplinkan diri aku dan InsyaALLAH aku akan cuba membaikinya lagi untuk mencapai kegemilangan..(hek eleh menyampah pulak...!)

Jadi jom kita DISIPLIN kan diri kita supaya hidup kita lebih teratur dan tidak kelam dan kabut InsyaALLAH... (takot sampai masanye aku pon kelam kabut gak......muahahhaa..)
Dengan adanye disiplin kemungkinan kita akan lebih merasa tanggungjawab dengan kije kita.. (kooooot...)...................................... :D

Assalamualaikum...

Nak dijadikan cite, smlm pas balik dr puchong. huuuuuuuuuuu...masa tuh aku tgh drive, dan dalam pada masa yg sama telah melanggar undang2 jalanraya iaitu "membalas sms semasa memandu"..hebat saya nih... (tak serik ke dulu da kene saman...)..

Tgh syok2 balas mesej..tetibe aku pndg ke depan bederau jantung aku kooo...aku hampir2 nk wat U-Turn tanpa memikirkan yg itu highway di mana bomba pon sekali2 tidak akan berbuat sedemikian perangai...huuuuuuuu....kempis idong aku jap..pastu bila aku amati betul2.. Ya Allah.. rupe2nye...ini hah.. sila rujuk gambau di bawah...

Aku da cuak ingtkan nape la lori nih menghala ke aku dalam arah yg bertentangan..sbb aku betul2 kat blkng lori nih masa balas sms tuh... adooooiiiyyaaaa... bila aku tgok2 betol2... fuuuuuuhh smgt.. rupe2nye lori kene angkat pakai truck tunde leeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....
Gelak sensowang sampai teguling2 kat stereng..apa daaaaaaaaaaaa....seb baek aku x buat bende2 yg memalukan...len kali kasik ar lampu skit... nih aku da menjajau jajau dah masa tuh.. huuuuu...
sekian...

Assalmualaikum..

huh..tajuk entry kali nih mmg masyuuuukkk.... x de la bukannye ape.. jap tadik aku baru je habes preview papan cerita dengan org kementerian. So before besurai Timbalan Pengarah Haji Zainuddin ade la bg sepatah dua kata (ingt nk bagi duit raye tahun lepasnye..) ..biase laaaaa kan..tp yg sebenonye bepatah2 dah aku kire. seb baek aku x bepatah arang dengan die..ngehngeh...tp aku suke cara die bcakap very soft..lembut jee..muke pun sweet je..cara die berinteraksi dgn org bawah die pon best. Bagus budak nih, sape punye suami la nih kan..hhahahha.. (saya x de simpan ape2 perasaan ye..sekian..hahha).....

Apa yg aku nk ceritakan ni ade berkaitan dengan die laa..tengah2 die bckap tuh tetibe camnih dialog die...

"kalo anda sume nak tau, saya sbenarnya orang sains...tapi....jiwa saya..ada jiwa seni (dalam ati aku kata..ni mesti tgok citer adnan sempit nih, sbb die ade citer yg die suke tgok wayang dgn family... sure dalam hati ade taman nih..hahhaha). Saya cukup suka menulis..puisi..cuma saya tidak ade masa je tuk berbuat demikian.... saya mmg cukup minat dengan seni.." pastu die pun senyum..
last sekali die kasik pantun skit...camni bunyik die..

Hang Tuah makan serebat
Hang Jebat minum selasih
Untuk para sahabat
Saya ucapkan terima kasih

yang lagik satu pantun nih kelakau..

Hang Jebat Hang Lekiu
Tenkiu..

hahahahahhaha....
Rupe2nye pengerusi majlis cakap yang Tuan Haji nih orang Melaka. No wonder la perangai cam aku.. cam2 kelakar comel camtu hahahaha...(saya kompen ramai yg pitam semasa membaca paragraph ini, sy harap anda dpt bertahan....) hahhahaha.... patut pon suke bepantun.. seb baek en raja pegang aku tadik.. kalo tak aku da ke depan da balas pantun die tadik.. (kalo da aku dgn die bebalas pantun...bila nk sudah daaaaaaaa....)

Last sekali pengerusi majlis pun bantai bepantun gak....adoiyai nak gak..sila lah sila...

Angkut-angkut tinggi di langit
Hendak di capai si burung merbah
Biar telungkup bumi dan langit
Persahabatn kita tidak akan berubah...........................

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....wa caya sama lu la tuan pengrusi..menosok ke taman hati gua tul laaaa..hahahha..
ramai jugak org yg berjiwa seni kat dalam dewan nih tak sangka sey...hahhaa...

Jiwa seni nih mmg susah nak dapat.. hanya yang ada je yang tahu betapa halusnye jiwa kiteorg. Nampak dari luar kental tapi dalam huuuuuuuuuuuuuuuuuu... bnyk kerawang2, sulaman2 tekat koooo... Orang jiwa seni banyak nampak bende yang tersirat dari yang tersurat. Tak mudah untuk memahami org yang macam nih. Tapi bila kau dah berkawan dengan dieorg mesti ko akan rasa eeemm... (da nk mula pasan dah nih....lebih baek aku x yah teruskan ...hahah)..

Okeylah aku pon nak relax jap.. letih skit ari nih. Dengan 2 hari nih bersama org kementerian settlekn papan cerita nak kene semak balik. Smlm plak ade buat beberapa tempahan design tuk org, hari ni ade nak design baju kementerian plak.. Alhamdulillah rezeki... kite mencuba .. dapat tak dapat blkang citer, janji kita ada usaha ya tak????

Terima kaseh kepada Mis Aniza kerana telah berjaya memeranjatkan saya di Wall FB saya..seb baek tak tebalik meja nih..huhuuuuuuuuu..mekaseh ye Cik Aniza yang chumel....(geram lagik niiiiiiiiiiiii...eeeeee)....

Okeyla babe.. take care ya and have a nice day ya..eemmuaahhh...

Assalamualaikum....

Siapakah yang dikatakan sahabat?
Adakah perlu dia kaya dan segak? Apakah perlu dia pandai mengambil hati? Mestikah dia tidak mementingkan diri sendiri? Atau.. Sahabat ialah orang yang sekepala dengan sahabatnya? Satu hala tuju dan matlamat yang selari?

Mestikah dia mengetahui kegemaran sahabatnya? Atau.. Adakah orang yang dapat gembira suka dan duka bersama? Membantu bila sahabatnya kesusahan? Atau.. Seorang sahabat ialah orang yang menjaga sahabatnya dari kemurkaan Allah? Dia menegur apabila sahabatnya lupa.. Pastinya dia orang yang menyayangi sahabatnya seperti menyayangi dirinya..


Kenapa mesti kita bersahabat?? ?

1. Sebagai seorang manusia kita tidak dapat hidup bersendirian, kerana manusia dengan sifat kurniaan Allah itu saling perlu memerlukan. Ibaratnya tidak ada diciptakan juga daripada golongan Adam sahaja tetapi diciptakan juga dari golongan Hawa. Kerana sudah menjadi fitrah manusia memerlukan teman..

2. Sahabat adalah cermin diri kita. Jka kita bersahabat dengan orang jahat, maka kita pasti dicerminkan sedemikian. Jika bersahabat dengan orang yang soleh, maka kita juga pasti dicerminkan sedemikian. Oleh yang demikian, pilihlah siapa sahabatmu..

3. Islam menganjurkan umatnya supaya memilih sahabat yang baik. Pilih sahabat yang baik seumpama jika kita berkawan dengan pelebur besi, maka kita pasti mendapat percikan api. Tapi jika berkawan dengan penjual haruman, maka kita pasti berbau harumannya.. Dan pohonlah kepada Allah supaya Allah mengurniakan kita sahabat yang boleh membawa kita untuk mendapat keredhaanNYA. ..

dari:http://www.mazlina. kelabjutawan. com

Ikhlaskah kau didalam berkawan... kekadang aku pun rasa tak ikhlas bila hati di sakiti oleh kawan yang lain, tapi aku cuba untuk tersenyum dengan kesakitan itu dan cuba memberikan "ikhlas" itu berpanjangan walaupun pedih. Ikhlaskanlah hati kita.. InsyaALLAh... jika kita Ikhlas benda yang pedih sehingga hirisannye terkena tulang pun bisa akan hilang... dan nyata ianya berkesan Alhamdulillah... Berkawan ikhlas dari dalam hati tanpa meminta apa2 balasan adalah yang terbaik dalam sesebuah persahabatan... :D

Assalamualaikum....

Orang yang bijaksana, sepatah kata sudah cukup, semakin bijaksana seseorang, makin pandailah dia menjaga mulutnya. Dan orang yang bijaksana adalah yang menonjolkan sifat sederhana dan bersikap diam tanpa berbicara perkataan yang lara tiada memberi faedah pada orang lain. Oleh itu berhati-hati bila anda berbicara. Lidah lebih tajam dari segala benda yang tajam. Sekali terhiris berdarah, darah boleh kering, tetapi parut akan tetap kekal.
"words from Sleeping Beauty"
Thank U

Assalammualaikum..

huh.. membaca pada tajuk entry aku kali nih... waaaaaaaaaaaaaa... wa talak itu idea maa mau wat kilije.. macam mane ini muleh jadik pada dili waaa.. haiiiyaaakk...

da nama designer kene la hadapi sume nih kan. nak tak nak kene ar gak menung sana menung sini.. tekebil sana tekebil sini. kaco org nih kaco org tuh.. last2 x dapat gak idea. nih kene kuar gi jenjalan nih... kene tgok dunia luar jap. huuuuuu... mende yg paling aku benci bila nak wat kiije, dengan tetibe sahaja idea takdo! kosong... langsong x leh nak berimaginisasi (bukan bende bukan2 eh tuan2 dan puan2..tan sri dato datin..)


Eeeemmmm....ni tgh dok mengelamun mende laen plak nih..ekekekeke.. woi! wat kije laa... berangan sudah! ssyyyyyyyyyyyyy...

idea ooo idea d manakah dikau sayang intan payung gunung malatop kebabaommm.. ( eh.. ape pasal tetibe aniza plak yg aku tebayang nih.... huuhu...) syuh syuh... sebok je enter the frame... waaachaaaa.......

eeeemmmm....nk kene g ke bukit bintang jap nih.. nk cuci2 mata jap... pastu nak gi ke Genting jap... pas gi genting gi cameron plak.. pastu nak ke Pulau Perhentian plak.. pastu nak terus gi ke terengganu pastu ke Mersing pastu singgah Danga Bay plak.. pastu gi Jonker Street plak.. pastu balik opis kene benti kije.. amek mampooooossss!!!!! (ni Tan Sri Amad Riduan nye plan...)

nih tgh berangan nak ronda2 satu Malaysia...eeemmmmppphhh.. abes je kije tahun ni aku nk mintak cuti 2 menggu!!!!!! ngehngehngeh... mak nak gi meredah lautan antartika bersama my Yusry auuuww.... (kami cuma kawan je k...)

dah laa.. makin lama makin mengarot.. x pe x pe... nk merehatkan dri sebentar jap.. mana tau pasni tetibe idea dtg mencorah corah.. corah lah sangat koooo....

13Februari2010

Assalamualaikum..

Huh.. baru sampai malam tadi dr Kajang ke Melaka. Jem dr Bukit Mahkota koooo sampai Nilai. Kejang kaki mak nok. Sesampai d rumah abah an makcik takde, yg ada cuma bang Epin. Mata da ngantok tido je laaa… x larat nk tgok TV.

Pagi bangun umah sepah.. mendidih darah nih… kuar tgok kucing tak d kuarkan lagik!!!! Sakit gak ar hati nih. Abah an Makcik ntah ke mana gi nye. Sakit hati aku. Nak marah pon tak guna, kemas la sdrik.. abes sume aku baling kan keluar! Aku kalo da PANAS naseb ar..

Abah balik tanye aku.. apsal kain yang tutup kucing, kayu tu sume beselerak at depan. Aku malas nak jawab. Kalo tgok gaya aku dgn muke aku nih mmg aku tgh marah ar. Abah perasan kot, terus die jawab sdrik pertanyan die. Oooo kene tiup hangen agaknye.. hahahhaha… hambek! Tiup hangen laa.. nih hangen aku da kuar nih… adoiyai.. menguji kesabaran aku tul laaa.. abes bahagian dapur aku kijekan. Aku buang plastik2 kosong, botol2 bekas2 yg kosong yg berhabuk yg tak d gunakan lagik. Semut besarang bukan maen bnyaknye.. cam tgh wat pesta keamatan plak sesemut tuh sume!

Masa tgh kemas tuh aku cam pelik gak ar. Bnyknye lada hitam n kacang hijau besepah dalam umah ni? Lepas abah balik dr kenduri, aku pun da abes selesai bekemas, da mandi daaaaaan ati da sejuk skit aku pon duduk becerita dgn abah cam biasa ar borak2. pastu aku tanye abah. Apsal ita sapu bnyk kacang hijau an lada hitam dalam umah ni bah?????? Jeng jeng jeng…

Abah pun jawab dengan nada yang serius sekali. Rumah kene kacau! Eeemmmm… tepanjat jap aku. Tapi tak tekejut sgt la, sebelum arwah mak ada dulu pun umah nih mmg ade org hantar benda. Setakat posmen tuh biasa ar kan ngantor2 surat.. tp ni bukan posmen biasa nih.. nih luarbiasa… muahahaha..

Abah cakap ari tu die rasa cam bahu tangan nak tercabut sakitnye. Abah pon apa lagi, tgok2 la skit. Pastu ade org tua yang abah jumpe tu cakap rumah ko nih ade bende nih org nak nganto????? Bukan rumah aku je kene, umah makcik pon kene gak. Tap kiteorg x nak la syak sesapa. Dosakan…

Kenapa eik org suke hantar bende2 camnih?? X puas hati cakap ar… jgn la aniaya org dgn cara kotor camnih. Tak baek wooooooooo…. Ape la korag nih..

Family aku tak penah nak kaco org, tolong org lagik ada ar. Tolong la.. jangan ganggu family aku dgn bende yang bukan2 nih. Aku doa supaya kami d lindungi dari ilmu hitam nih. Berilah balasan pada yang menganiayai hamba2mu ini Ya Allah. Sakit hati kite wak! Apa yang korang dapat buat bende2 camni kat org yg korang tak suke. Seronok ke tgok orang yang ko tak suke sengasara?? Suke eh?? taubat la.. x yah la nak seksa org dengan cara macam nih. Aku harap ko dapat balasan atas apa yg kau buat.. ingat! Doa orang yang teraniaya nih makbul! Eeeeeeeeee..geramnye dan seramnye saye…

Tangga – O… Teganya

video

Akhirnya kau pun pergi, biarkan ku disini, ternyata kau juga tak punya hati, di hati tak terperi, sedih ku telan sendiri, mau marah tapinya sama siapa

kini aku disini, cuma sendiri, tiada yang mencari, sampai hati, sampai begini, kau tak peduli, oh teganya

apakah salah dan dosaku, mengapa semua tinggalkan ku, mau marah tapinya sama siapa

pedih ku tak terbendung, langit ku mendung tiada berujung, kemana berlindung, sekarang engkau pun pergi, kenapa begini hatiku sedih, ku sendiri.........

Assalamualaikum……

Huuuuuuuuuh…heeemm..Im so exhausted start a couple week ago. Lotsssssss of work…. I don’t know when I can finish it… ofkoz before the dateline…if not I death! Hahahaha…. One and one work and add another one.. ayooo when I can get rest like a before laaa… what can I say this is all good fortune from ALLAH to my BOSS business. Alhamdulillah Amin.



Project 1 : Review Story Board / Graphic Development / Shooting outdoor > indoor / Prepare Presentation Document (dateline end of April)

Project 2 : Build Lesson Plan / Script Storyboard / Graphic & Multimedia material > VO Talent > Images ext. / Prepare Presentation Document (dateline end of Okt)

Project 3 : Script Writing ( 2 script must do research…ayooooook… OMG)

Project 4 : Logo Design 18 Feb 10 submission

Project 5 : 2 P&C project conducted.. sssyyyy…



July .. the month for me make a one step for my live.. If this step happen Insyaallah its really2 thankful and I must do a lot of effort to this… huhuhu.. I hope… Amin..

Maybe I don’t say hey to u, maybe I don’t give or reply an sms, , maybe I don’t open my FB muhahahhaha if I can control my hand laaa hahhaha….maybe I don’t update my blog, maybe I can’t hang out with my buddy.. but please understand my situation right now, I really2 busy. Maybe when I complete all my workssssss.. I done everythingsssss.. I will call u guys I promise.. but for this time being I cant huhahuhahua so much laaaa…. Adoiyai… very the terrible laa…


So.. now I still at the office open Flash Software, Illustrator… Photoshop.. do the drawing and graphics only for the Project 1…….. ayakkkk.. heart attack come la wey..

Okey.. will continued … I want get a rest for the couple minutes.. can somebody call me for Maghrib Prayer???? Anybody??? Elllooww… hahha. Its ok I can set my alarm … trut tut tut tu tuuuutttt….


Salam….

The truly me,

Si Dalam Hati Ada Garden koooo… hahhaha..

I would never trade my amazing friends, my wonderful life, my loving family for less gray hair or a flatter belly. As I've aged, I've become kinder to myself, and less critical of myself. I've become my own friend. I don't chide myself for eating that extra cookie, or for not making my bed, or for buying that silly cement gecko that I didn't need, but looks so avante garde on my patio. I am entitled to a treat, to be messy, to be extravagant.

I have seen too many dear friends leave this world too soon; before they understood the great freedom that comes with aging.

Whose business is it if I choose to read or play on the computer until 4 AM and sleep until noon? I will dance with myself to those wonderful tunes of the 60 & 70's, and if I, at the same time, wish to weep over a lost love ... I will.


I will walk the beach in a swim suit that is stretched over a bulging body, and will dive into the waves with abandon if I choose to, despite the pitying glances from the jet set.

They, too, will get old. I know I am sometimes forgetful. But there again, some of life is just as well forgotten. And I eventually remember the important things.

Sure, over the years my heart has been broken. How can your heart not break when you lose a loved one, or when a child suffers, or even when somebody's beloved pet gets hit by a car? But broken hearts are what give us strength and understanding and compassion. A heart never broken is pristine and sterile and will never know the joy of being imperfect.

I am so blessed to have lived long enough to have my hair turning gray, and to have my youthful laughs be forever etched into deep grooves on my face. So many have never laughed, and so many have died before their hair could turn silver.

As you get older, it is easier to be positive. You care less about what other people think. I don't question myself anymore. I've even earned the right to be wrong.

So, to answer your question, I like being old. It has set me free. I like the person I have become. I am not going to live forever, but while I am still here, I will not waste time lamenting what could have been, or worrying about what will be. And I shall eat dessert every single day(if I feel like it).

MAY OUR FRIENDSHIP NEVER COME APART ESPECIALLY WHEN IT'S STRAIGHT FROM THE HEART!

Assalamualaikum...


huhu.. hari nih genap umur aku TigaPuluhSatu (Taip dalam bentuk perkataan x de la nmpk sgt ya). Macam sekejap saje masa pantas berlalu. Pada tahun ini jugalah aku tidak dapat meraikan hari lahir aku bersama Ibu yang Tersayang T-T. Dia pergi genap umur aku 30 tahun 1 bulan. uuuuhhh... semoga roh ibuku dicucuri rahmat dan ditempakan bersama2 org2 yang beriman, Amin.

Biasanya setiap hari lahir aku, aku akan bawak mak an abah dan sape je yg ade kat umah tuh kluar makan. tempat biasa yang selalu aku pergi dgn abah dan arwah mak adalah di Medan Ikan Bakar Umbai.... Gambar kat bawah nih adalah tahun yg last aku celebrate dgn arwah... sebulan pastu mak aku pergi dengan tenang tanpa sebarang pesan untuk suami, anak2, cucu2....................

*Baru sampai amek gambo dulu.....

*masa nih mak cakap"eeeiiii tudung masuk dalam sambal..." hehehe...
aku cakap "aik mak... tudung mak pon nak makan nasi lemak ke??...hahhaha"


Untuk tahun ni aku...... entahlaa... mmg terasa sgt2... x tau nk cakap camne perasaan nih skang... ______________________________________________________ ______________________________________________________
kosong............................................................................................................

Tapi aku tau dan aku sedar.. yang pergi tetap pergi.. aku harus meneruskan segala apa yang tinggal di dunia ini... cuma aku tiada penguat semangat lagi... InsyaAllah.. aku akan terus kuatkan semangat ini.. harus...pasti..walaupun terkadang bayang wajah arwah selalu terbayang dibenak aku.. mimpi saja yg boleh mengubat rasa rindu aku pada dia.

Terima Kaseh aku kepada my bro Abang Nam an Abang Mad dan juga makcik coz sudi seleberet beday semalam, terharu rasanya.. ilang sikit rasa sedey di hati nih.. Thank u so much abang2ku..
Ingatkan apasal.. bang mad cakap ada hal nak bincang.. so aku pon dr studio siap kije trus ar ke tempat yang telah ditetapkan.. di KFC Subang.. egege... tup tup... hah.. tu dia.. ade kek untk aku... Sayang abang2 semua.. i loooiiikkee....

Thanks pada yang wish kat FB .. SMS.. and MMS... thank u so much... aku sayang kamu semua.... sayang benar2 sayang aku dengan kamu semua.. aku betul hargainya... dari dalam hati.. (huh..touching...hehehe).....




uuuuuhhhh... dan untuk usia aku skrang.. aku akan melangkah untuk benda yang baru. aku akan melangkah setapak demi setapak walaupun dugaan datang bersilih ganti. Akan aku harung. Untuk Hari Lahir ini juga aku mendoakan bukan sahaja diri aku, malah keluarga aku, sahabat handai yang sentiasa menyokong aku semoga kalian semua mencapai kejayaan, kebahagian didunia dan juga akhirat .. InsyaALLAH.. Amin Ya Rabbal Alamin...

aku x dapat teruskan lagi........ Terima Kasih sahabat kerana masih bersama aku... Sayang kamu

Assalammualaikum..


Semalam pas maghrib aku dgn bebudak umah gi tgok "Adnan Sempit". Masalahnya dari 1st, 2nd and 3rd day kiteorg gi panggong sume penuh!!! PENUH Ya!!!! P.E.N.U.H!! Kiteorg ingat semalam jumaat da minggu kedua tayangan org da clear skit. Tapi sangkaan kami sungguh unsangkarebel... kiteorg smpai dlm kol 8:30pm beratur nye beratur... kak kol 9:30pm penoh. Kol 11:30 ada, tu pun sit depan sekali. Adeh!!!!! Kejang leher aku!!! ok laa... 11:30pm pon ok laa.. da sampai.. esok lusa da bz x dpt nak relax2. Dengan tekanan bekerja yg aku hadapai skang nih terus aku masok panggong.


Perrrggghhhhh tak rugi nengok... mmg citer die best of the kelakau leee...... hahahhaha... ini bukan cerita Mat Rempit.. ini cerita antara Dia dan aku.. ccceeeuuuwaaa.. peeuuuwwiiitt...wit..wit...
Part yang aku tunggu2 adalah part dimana (sape lelaki gemok dalam raja lawak yg nyanyi tuh...) aku tggu part dia nyanyi... sbb hahahhahaha.. dia akan nyanyi ikut tema perasaan adnan masa tuh. huuuuu..... cam mintak baling an selipar tol...


best ar.. aku rasa mmg Box Office laaaaa..konpem.. "ini renungan mata nih,... renungan mata ape bang???hahhaha... nih renungan yg skang nih... " antara dialog2 yg still lg aku hengat ar.

pakci...and all the pakcik2.. i dont want banana fruit twice.. hahhaha.. adeh!!!.... aku bg 4 bintang la tuh filem nih, sbb kelakau die mmg best.. mmg original.. cuma part "Aqiqah" tuh aku tak bape suke sgt ar.. sbb cam mempermainkan plak.. itu mmg aku tak setuju dalam citer nih.. yang laen ok... w/p bab bawak awek race tp teponggeng plak..adeh!!!

last dialog yg aku paling suke ialah "wa muke mmg nmpk ganaz babe.. mmg ganaz.. tp dalam hati wa ada taman"... hahhahaha.....

p/s : please support our industri filem deeeeee...

Assalamualaikum..

Tajuk entry kali nih memang menyentuh soal kehidupan. Tidak di nafikan terkadang manusia ini terlalu memilih darjat untuk berkawan. Kenapa? Tak cukupkah dengan hanya sekadar berkawan tanpa memandang apa yang kawan kamu ada. Tidak cukupkah dengan kejujuran di sulam dengan tawa gembira kawan sahaja? Tidak cukupkah? Dia tidak meminta lebih dari itu. Dia hanya ingin berkawan dan terus berkawan dan berkawan sehingga penghujung nafasnya tanpa disedari dia hanya pipIt sahaja.

Walaupun dia seperti pipit, tapi dia ada harga diri yang tinggi. Dia sedar dia tidak layak bersama enggang apatah lagi ingin memasuki halaman enggang itu pun dia berasa segan. Tapi tidak semua enggang yang begitu. Aku tahu tidak semua.

Bagi aku jika sekali dia sudah berkongsi, menyentuh kehidupan aku, dan pernah juga membuat aku gembira, sampai bila2 pun aku tidak akan tinggalkan dia. walaupun ada masa2 yang dia membuat aku berasa jauh, berasa tidak berguna, berasa aku begitu rendah tahapnya, tapi aku anggap itu semua cabaran utntuk aku memajukan lagi diri aku.

Aku tahu, aku hanya biasa-biasa sahaja. Tetapi harus di ingat, biasa2 aku hanya untuk sementara mungkin, tiada siapa yang boleh menjangkakan dirinya akan jadi yang terhebat. Aku berusaha ke arah itu. Mana tahu esok lusa aku akan melakar sejarah aku sendiri dan mungkin sejarah peradaban dunia.


Pernah aku berbicara dengan orang tua. "Tidak perlu kita mengikut orang.. yang penting kita dapat lihat dalam diri kita, dimana sebenarnya kita, di mana letaknya kita, tidak perlu membohongi diri apatah lagi orang lain semata2 ingin bermegah seperti enggang..."Kita cuma perlu berusaha untuk menjadi seperti enggang. Usaha.. ya usaha.. insyaAllah.. dengan adanya usaha dan keyakinan diri kita akan berjaya.

Lupakan kata2 dan perbuatan enggang yang boleh membuat engkau terluka. Jadikan ianya sebagai kata2 azimat supaya engkau lebih tabah untuk menjadi seseorang yang di segani.

Bagi aku, sesiapa yang pernah singgah dalam hidup aku, inilah aku.. terima kasih pada yang boleh menerima diri ini dengan seadanya tanpa segan dan malu untuk berjalan seiring dengan aku. Aku berjanji tibanya suatu hari nanti aku menjadi enggang, tak akan aku lupa sahabat semua.. tidak mungkin aku akan lupa semuanya.

Mulai dari saat ini aku akan mengatur segala-galanya agar berjalan dengan lancar. Aku tidak akan mensia-siakan masa dan peluang yang di berikan pada aku. Aku kena kuat hadapi semua cabaran dan rintangan. KEHIDUPAN memang sukar, tapi kita harus menempuhinya juga dengan berbekalkan kesabaran, keimanan, keikhlasan, kejujuran dan juga kerajinan yang di adun bersama. InsyaALLAH, moga hari kita yang mendatang ini akan lebih membuahkan kejayaan InsyaALLAH.. Amin.

p/s: Enggang.. pergilah kau mencari enggang yang lain, aku di sini berusaha utk menjadi enggang yang lebih hebat!

Assalamualaikum..

seperti yg telah sedia maklum ya.. sesi perjumpaa secara kecil-kecilan "x-cosmo" akan di adakan seperti berikut:

Tarikh: 30 Januari 2010
Masa : 12:00pm - 12:00am hahahahhaa (tuan rumah kalo nk bantah silakan..)
Tempat : Johor Bahru --> Rumah Faezah Ismail
No 0202 blok A,
Sri Akasia Apartment,
Taman Tampoi Indah,
81200 Johor Bahru.
Malaysia. (bukan beijing..)

Kehadiran anda amatlah di alu-alukan.. Kemunculan anda juga amat kami rindukan...serius ya saya menaip nih...

kat facebook pon saya da invite, kat blog pon saya da iklan kan... mesage pon saya da send.. jgn macam2 kata sy tak ajak eh.. mmg nak kene pukol.....

pada yang ingin hadir sila bg komen... sbb kak pijah nak masak... kang kalo tak cokop jgn marah event manager ya..nanti mak sentap noks hahhaha....

daaaaaaaannn.. kalo da dtg tu bwk la sekali buah tgn yee.. dan infom sekali bawak ape.. kang kok melak sume yg dtg bwk buah..hah dah sudah.. muke memasing cam sembab la plak mkn buah bnyk nau...

p/s: saya bwk kek secret recipe (seleberet beday i sekali ya...) ooo adiah ko bawak sekalik!! oooppssss.. mahap makcik melatah plak...

sekian terima kasih.... harap dtg...

Assalamualaikum...eemm..
Semalam aku gi tgok pilem "Duhai Si Pari2". Adoiiiyaaiii..sakit gak ar pewut nih melihatkan muke tongong si Q-Haidar. Memang dia berjaya membawa watak yang sesuai utk pilem nih.. aku bg 5 bintang tuk dia dgn watak die yg memang Ya Allah...hahahha kelakau leee...muke x leh handle..cam handle beskal pon ade... relax skit pale nih begelak tawa di dalam panggong ye tuan2 dan puan2.. ilang kekusutan di kepale nih..(sy tgh bnyk kije ye, sekian time kaseh)

Filem nih bnyk ar effect..nak2 plak 3D animation yang si pari (paribang--> sape yg tgok je tau paribang nih ape?? hahha) tgh kemas umah.. tp perasan gak ade skit kotor kat skrin, x pe mungkin touch up pokol 3 4 pagi mana la da nk perasan ye tak.. jalan cerita plak..bg aku.. aku mcm tertanya lpas nih ape.. pas nih ape.. aku tak leh nk agak..ok laaaa.. cuma dia x ade bab yang si shaadon al-shadan (Q-Haidar) nih menyulam cinta ngan pari nih.. kat situ ade nmpk skit cam tak kuat ar citer nih..kalo di masukkan elemen yang dieorg nih ada perasaan dan berkasih mungkin lagi best ar..


anyway.. sesape yg tak tgok lagi tgok ar..nak2 plak kepada yang tengah serabut otak... kalo korang tengok si Q-Haidar tu mmg macam ko nak sepak je die...hahahhaha.. geram tol aku tgok muka die dalam filem nih.. tak rugi kalo korang tgok citer nih.. aku jamin...


p/s : salah satu dialog harun salim bachik : "eh..tadik cakap nak ape eik?? nak kilat ke nak bawak kete sepantas kilat???" saaaazzzzzz.... hahhahahah..

Related Posts with Thumbnails

About this blog

Its About Me, Family, Freinds & Art...

Advertisement

There was an error in this gadget

ShoutBox

Followers

Thanx Babe

GengBlogger

Happy Meter

There was an error in this gadget

CounterAttack