Assalamualaikum...


fuuuhh.. lama da tak menaip kat sini. Maklumle sebok bebenor teman (ade ku kesoh!) eemm.... ari nih cam ade relax skit jadik meringankan tangan tuk bekongsi cite. Badan memang penat paleotak pon sama penat an badan memikirkan kije bile la nak siap. Pepagi lagi da sakit pewut. Ari ni buat surat.. dalam bulan depan tak lekat la kat opis..sbb da nak melekat kat tempat lain eeeyyyeuuuww(ayat 18U yee..)

Berbalik kepada tajuk.. "DISIPLIN".. yaaaa... ko macam mana hebat pon kalo tak de disiplin tak best gak org tgok. Disiplin perlu ada dalam setiap individu.. tak kire la ko kuli ke.. ko manager ke.. ko kije patri logam jambatan ke.. kije ko beros gigi rimau ke...ko mengail menjala ikan sekali poooooooonn tetap kene ade disiplin...

Sbb kije akan lebih teratur dengan ko mendisiplinkan diri ko, Alhamdulillah aku dr kecik mmg d ajar oleh arwah mak supaya atur idop sdrik tanpa bantuan org lain. Sampailah skang. (tapi kekadang kene gak mintak bantuan nenonenoneno.. tipu ar kalo x penah mintak bantuan org laen kaaann...) Aku tetap pegang apa yg arwah mak ajar.

Nak2 plak skang aku da nak melangkah lagi satu tapak untuk memantapkan lagi idop aku InsyaALLAH.. lagi laaaa aku kene disiplin kan diri aku supaya tidak ade molot2 yang akan mengata d blkng mau pon di depan... yeeeeeee.. biasa la adat bermasyarakat mesti ade yg tak puas hati nye laaaa...konpem!

Setakat hari nih aku berjaya mendisiplinkan diri aku dan InsyaALLAH aku akan cuba membaikinya lagi untuk mencapai kegemilangan..(hek eleh menyampah pulak...!)

Jadi jom kita DISIPLIN kan diri kita supaya hidup kita lebih teratur dan tidak kelam dan kabut InsyaALLAH... (takot sampai masanye aku pon kelam kabut gak......muahahhaa..)
Dengan adanye disiplin kemungkinan kita akan lebih merasa tanggungjawab dengan kije kita.. (kooooot...)...................................... :D

4 comments:

wah....leh jadi cekgu disiplin nie kiah.......;p

haaaah...seb baek aku x jadik cekgu...
kalo x.. subjek yg ade kat skolah subjek disiplin jee..
sujek laen x yah belajao kooooooo..
muahahhaha....

wa..best..tak sempat nak tgk.. :(

x pe.. nti tgok teater laen plak eh..
:D...

Related Posts with Thumbnails

About this blog

Its About Me, Family, Freinds & Art...

Advertisement

Followers

GengBlogger

Happy Meter

CounterAttack