13Februari2010

Assalamualaikum..

Huh.. baru sampai malam tadi dr Kajang ke Melaka. Jem dr Bukit Mahkota koooo sampai Nilai. Kejang kaki mak nok. Sesampai d rumah abah an makcik takde, yg ada cuma bang Epin. Mata da ngantok tido je laaa… x larat nk tgok TV.

Pagi bangun umah sepah.. mendidih darah nih… kuar tgok kucing tak d kuarkan lagik!!!! Sakit gak ar hati nih. Abah an Makcik ntah ke mana gi nye. Sakit hati aku. Nak marah pon tak guna, kemas la sdrik.. abes sume aku baling kan keluar! Aku kalo da PANAS naseb ar..

Abah balik tanye aku.. apsal kain yang tutup kucing, kayu tu sume beselerak at depan. Aku malas nak jawab. Kalo tgok gaya aku dgn muke aku nih mmg aku tgh marah ar. Abah perasan kot, terus die jawab sdrik pertanyan die. Oooo kene tiup hangen agaknye.. hahahhaha… hambek! Tiup hangen laa.. nih hangen aku da kuar nih… adoiyai.. menguji kesabaran aku tul laaa.. abes bahagian dapur aku kijekan. Aku buang plastik2 kosong, botol2 bekas2 yg kosong yg berhabuk yg tak d gunakan lagik. Semut besarang bukan maen bnyaknye.. cam tgh wat pesta keamatan plak sesemut tuh sume!

Masa tgh kemas tuh aku cam pelik gak ar. Bnyknye lada hitam n kacang hijau besepah dalam umah ni? Lepas abah balik dr kenduri, aku pun da abes selesai bekemas, da mandi daaaaaan ati da sejuk skit aku pon duduk becerita dgn abah cam biasa ar borak2. pastu aku tanye abah. Apsal ita sapu bnyk kacang hijau an lada hitam dalam umah ni bah?????? Jeng jeng jeng…

Abah pun jawab dengan nada yang serius sekali. Rumah kene kacau! Eeemmmm… tepanjat jap aku. Tapi tak tekejut sgt la, sebelum arwah mak ada dulu pun umah nih mmg ade org hantar benda. Setakat posmen tuh biasa ar kan ngantor2 surat.. tp ni bukan posmen biasa nih.. nih luarbiasa… muahahaha..

Abah cakap ari tu die rasa cam bahu tangan nak tercabut sakitnye. Abah pon apa lagi, tgok2 la skit. Pastu ade org tua yang abah jumpe tu cakap rumah ko nih ade bende nih org nak nganto????? Bukan rumah aku je kene, umah makcik pon kene gak. Tap kiteorg x nak la syak sesapa. Dosakan…

Kenapa eik org suke hantar bende2 camnih?? X puas hati cakap ar… jgn la aniaya org dgn cara kotor camnih. Tak baek wooooooooo…. Ape la korag nih..

Family aku tak penah nak kaco org, tolong org lagik ada ar. Tolong la.. jangan ganggu family aku dgn bende yang bukan2 nih. Aku doa supaya kami d lindungi dari ilmu hitam nih. Berilah balasan pada yang menganiayai hamba2mu ini Ya Allah. Sakit hati kite wak! Apa yang korang dapat buat bende2 camni kat org yg korang tak suke. Seronok ke tgok orang yang ko tak suke sengasara?? Suke eh?? taubat la.. x yah la nak seksa org dengan cara macam nih. Aku harap ko dapat balasan atas apa yg kau buat.. ingat! Doa orang yang teraniaya nih makbul! Eeeeeeeeee..geramnye dan seramnye saye…

5 comments:

dia anto ko tak reply2 kot tu yang dia anto lagi gaknya.....
hati2 ye wak....

p/s : Lawak ar abh ko tanye dia jwb sendiri... mesti ala2 ko jwb gak kan kihkihkihkih...

kang sekalik aku reply pkai org kuning DIGI kang hah.. kok plak tipanjat...hahhaha...

aku jwb.. tp cam jawab x jawab gitu... hahhahaha....

pastu aku gelak gak... kejap je geramnye... mane leh marah lelama..

uols tgk la cite santau....seram uols. i loikeeee!!!

behtu abah ko dah "pagar" tak umah tu? kang takut la baek2 ko tido dlm bilik, besok pagi dah dalam reban kambing plak...haruuuuu!!!!

uiks..ingatkan tadi bapak ko nak citer ko bakal dapat adik baru tadi..hehe..
eh..ko dah call lum ghostbuster tuh..hehe..

Aniza: x mo atrgok citer camtu..
mak lemah semangat nok!!!
reban kambeng laa.. reban kambeng x pe.. jgn tetibe aku bangun2 ade kat naratiwat udahlee..lagi seram...

Bb: hamboi hamboi hamboi!!!
x de maknenye adek!! sakit ati kite wak!
call... tp x de org hangkat! hahha

Related Posts with Thumbnails

About this blog

Its About Me, Family, Freinds & Art...

Advertisement

There was an error in this gadget

ShoutBox

Followers

Thanx Babe

GengBlogger

Happy Meter

There was an error in this gadget

CounterAttack