kamu memancing ikan....

Setelah ikan itu terlekat di mata kail,
hendaklah kamu mengambil ikan itu....
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....
Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.


Begitulah juga .........
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu..
dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...


Jika kamu menadah air biarlah berpada,
jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh....
cukuplah sekadar keperluanmu. ...
Apabila sekali ia retak....
tentu sukar untuk kamu menambalnya semula....
Akhirnya ia dibuang....
Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....


Begitu juga jika kamu memiliki seseorang,
TERIMALAH seadanya....
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....
Anggaplah dia manusia biasa.
Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya. ...
akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.
Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....


Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...
yang kamu pasti baik untuk dirimu.. Mengenyangkan.. Berkhasiat...
Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelazatan.
Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.
Kamu akan menyesal.


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.
MENYAYANGIMU. .. MENGASIHIMU. ..
Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.
Terlalu mengejar kesempurnaan.
Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain
Kamu juga yang akan MENYESAL....


**Don't Judge Ur Friends by the way they speak, Judge dem by d way they care. Bcoz care is d outcum of true Friendship in RelationSHIP.Take Care

16 comments:

waaaaahhhh jewangnyaaaaaaaaa,...
kak ita jiwang....
aaaaaaaaa
aaaaa
--------------------------
golek-golek atas lantai opis....cam xdpt terima hakikat.....

oh i like the bottom notes..and of course this entry..

siti asiah: wah wah wah... biar ar.. bukan kene bayar pooonnnn..
huhuuhuuuu... aaaa aaaa laaaa...

Bb: uuuu..i like u... muaaahhh...

maseh golek2 lagi-------------->

mane ade golek... u ingat i cam u ke nak golek2 sampai teponggeng.. huhuhu...

terponggeng?
apekah?

heheh.. mmg jiwang... huhuhuhuhu.. :P

eita cam dah kurus lagik.. eita mmg la kurus tp gambo tu nampak eita lagi kurus lah.. jgn le disbbkan keja badan kerempeng sgt.. isk isk isk (teringat zaman kat cosmo bila eitazack berkebaya labuh dgn pinggang yg kerempeng alahaii jelesnya aku time tuh..)

siti asiah : ado!

myalisha : jiwang ke.. alaaa.. mane ade.. mase tengah mengail ikan tetibe plak kuar ayat2 cenggini hahhaha...

ita kurus eh..eemm..kak niza ar.. ita nak sedut lemak kat die..die tak kasi plak..

tolong jgn jeles dgn pinggang i..
nanti kak niza kalo tau die nangis.. sssyyyy...hahahha..

bnykkan kenangan kite sume at cosmo..huhuhu..

salam kakakkkk!!! nape dah kurus sgt nieeeeee!!!!!! amik isi dan lemak2 lisa ni skitt mehhh!! heheheheh!!! rinnduuuuuuu kat diaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! rindu kat akakkkk!! muahhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!

salam dik.. kurus eh..
lisa laaa.. akak nk sedut lemak lisa, lisa tak bagi..
tp kalo lisa nk bagi pon kene pastikan lemak lisa bebas dr kolestrol eh.. hahahha..

x pe2, pasni akak gi gym nak soh abg muscle tuh tolong bg cara2 camne nak bagi naik skit badan nih.. huhuu.. kuru sgt ke?? adeh!

rindu yeee..meh sini meh.. hahaha..

http://selagiadarindu.com/portal/

tak malu ke copy org len nye pastu mengaku diri sendiri yg tulis?

memalukan diri sendiri aje

hahha...kutuk2 pon ko sebok baca blog orang kan?
wakaka...
sibuk je!tepi sket

apa masalah la budak nih... hahaha

Its all life...so true.. Like it! ;)

:-D

Related Posts with Thumbnails

About this blog

Its About Me, Family, Freinds & Art...

Advertisement

There was an error in this gadget

ShoutBox

Followers

Thanx Babe

GengBlogger

Happy Meter

There was an error in this gadget

CounterAttack